Weteringkade 206
3826 AW Amersfoort
T: 033-4565633
M: 06 - 49883326
info@groenegadgets.nl

Nieuws

krantenartikel 29 november 2017 heerlijk cadeau

 

 

 

Milieuvriendelijke gadgets en premiums

Een relatiegeschenk of premium is een uitstekende manier om onder de aandacht te komen van klanten of prospects. Als uw cadeau dan ook nog eens een bijdrage levert aan een schonere wereld, dan is het helemaal een goede binnenkomer, toch? Bij Groene Gadgets hebben ze dat goed begrepen! Samen met hen bedenken wij voor u mooie, handige, opvallende en milieuvriendelijke premiums. Daarmee valt u zeker op! Wat dacht u van deze draagbare accu die via zonlicht opgeladen wordt en op deze milieuvriendelijke manier uw smartphone en tablet van stroom voorziet!

Kijk hier voor meer informatie.

 

.

.

.

.

In deze business update een interview met Thijs Landman, mede-eigenaar van Promotion Products verantwoordelijk voor het label GroeneGadgets www.groenegadgets.nl
GroeneGadgets is een label van Promotion Products, een creatief adviesbureau op het gebied van relatiegeschenken, merchandise, premiums en gadgets. 25 jaar geleden heeft Wietze Landman dit bedrijf opgericht en nu runt hij het bedrijf al weer ruim 10 jaar samen met zijn zoon Thijs Landman.

1. Hoe groot is GroeneGadgets binnen Promotion Products?
Op dit moment 50%. We zijn er 5 jaar geleden mee gestart, als één van de eerste. We zagen toen tijdens een belangrijke relatiegeschenkenbeurs in Düsseldorf dat duurzame relatiegeschenken een opkomende trend aan het worden was. Een ontwikkeling die veel collega’s toen nog links lieten liggen.

2. Als GroeneGadgets voor duurzaamheid staat, hoe niet duurzaam zijn dan de producten van Promotion Products?
Ook het standaard aanbod van Promotion Products gaat met zijn tijd mee en daarom worden er continue interessante nieuwe duurzame producten aan het assortiment toegevoegd. De fabrikanten waar we mee samen werken bieden dan ook steeds meer duurzame varianten aan. Dit vanwege de aangescherpte eisen en wetgeving waar het productieproces aan moet voldoen, maar ook vanwege de toegenomen vraag vanuit de klant. We hebben meerdere catalogi: een aantal voor GroeneGadgets en voor Promotion Products, maar de ‘groene paraplu’ bijvoorbeeld of de tissues van FSC-papier worden nu ook in de mailing van Promotion Products meegenomen. Ik verwacht dat dit de komende 10 jaar alleen maar zal toenemen.

3. Hanteren jullie voor GroeneGadgets bepaalde inkoopcriteria? We werken met fabrikanten waar we langlopende contracten mee hebben. Zij leveren ons informatie over hun duurzame beleid en dat is onze leidraad. Een leuke ontwikkeling is dat steeds vaker de fabrikant zelf met interessante en innovatieve duurzame producten komt. Een mooi voorbeeld hiervan is de grastas, hiervoor zijn geen bomen gekapt. Dit product ziet er niet alleen mooi uit, het heeft ook een heel mooi verhaal.ZZL003

4. In hoeverre vragen jullie klanten zelf om de Groenegadgets?
Ook bedrijven waar duurzaam produceren of handelen geen corebusiness voor is beginnen steeds vaker duurzame relatiegeschenken in te kopen, zoals de luchtvaart, bouwbedrijven, verzekeringsbedrijven en meer. Wat erg leuk is, is om te merken dat onze klanten steeds beter op de hoogte zijn van wat duurzaamheid nou precies betekent. Daarom krijgen we ook steeds vaker vragen van klanten over de mate van duurzaamheid van het product. Het is vooral van groot belang dat er geen kinderarbeid aan te pas is gekomen, zoals meerdere malen uit het nieuws is gebleken. Kinderarbeid kan funest voor het imago van je bedrijf zijn.

5. Welke producten verkopen het beste?
Met name door de crisis verkopen de producten waar het prijsverschil met de reguliere producten het kleinst is het beste. Maar gelukkig zijn veel duurzame producten tegenwoordig niet of niet veel duurder. Onze USB-stick van gerecycled karton bijvoorbeeld of de pen gemaakt van hout zijn net zo duur als de niet duurzame variant. Aan de andere kant verkopen juist producten met een hoog gadgetgehalte erg goed, zoals de solar bamboe boom. Dit zijn producten die men graag als eindejaarscadeau aan relaties geeft.

6. Wat vind je zelf zo leuk aan het verkopen van duurzame relatiegeschenken?
De fabrikanten komen steeds sneller met mooiere doordachte duurzame producten. Dat vind ik geweldig om te zien. Innovaties die als doel hebben om iets een tweede leven te geven inspireren me. Zoals de draagbare tablet/boek houders die gemaakt zijn van Nike Grind, een materiaal afkomstig van de restmaterialen van het productieproces van sportschoenen. Aan de andere kant heb ik met GroeneGadgets hele interessante gesprekken met klanten. Ze gaan dieper op de materie in en willen weten waarom iets het predicaat duurzaamheid heeft. Hierdoor ben ik niet alleen bezig met verkopen, maar ook zeker met advisering. Erg leuk.

7. Hoe belangrijk vind jij duurzaam leven/ondernemen? Ik draag mijn steentje bij door te letten op mijn energieverbruik in huis, mijn afval te scheiden, vaker de fiets te pakken enzovoort. Het raakt me elke keer weer als ik documentaires zie of artikelen lees over bijvoorbeeld het smelten van de ijskappen of het in hoog tempo verdwijnen van het oerwoud. Ook mijn directe omgeving inspireert me om duurzamer te leven. De meeste van mijn vrienden leven erg bewust en geven me vaak goede tips over hoe het beter kan.

8. Hebben jullie het plan om op een gegeven moment alleen maar duurzame gadgets te verkopen?
We bieden de klant ook altijd een duurzame variant aan in de hoop ze hiermee te stimuleren voor GroeneGadgets te kiezen, maar de klant blijft koning en beslist. Toch zie je doordat het productieproces van de fabrikant verduurzaamd wordt wij ook automatisch naar een meer duurzaam totaal assortiment gaan. We zien de toekomst van duurzame relatiegeschenken heel positief in en verwachten dat GroeneGadgets de komende jaren rond de 60 – 70% van de totale verkoop zal zijn.

.
altalt
.

 

image001
nb

Klik hier voor meer informatiemeer informatie
 

.

ECO Muis in het blad Zaken Visie 03

Disney You 03

.

Flair_Het_groene_gevoel

.

melk_en_honingUitzending 7: Maandag 25 april 2011 om 19:25

Marion Lutke test Ron Boszhard op duurzaamheid. Sinds Ron uit een boom is gevallen, heeft hij niet zoveel met de natuur en dat blijkt ook wel uit zijn score op de Melk en Honing test. Als gadget krijgt Ron een bamboe boompje kado; de Solar Tree.

TV-gadget in Melk en Honing: Solar Tree

Solar Tree
 
 
 

Ron heeft niet zulke goede ervaringen met de natuur. Zo vertelt hij in Melk en Honing dat hij in zijn jeugd uit een boom gevallen is.

Maar de ''Solar Tree'' sluit hij in zijn hart: dit mooi vormgeven bamboe boompje heeft ‘bladeren’ van kleine zonnepaneeltjes. Zet je deze voor het raam, dan wordt er zonne-energie opgewekt. Via een USB-aansluiting kun je je telefoon of andere apparaten van energie voorzien!

Lees meer: Melk en Honing: Uitzending 7

Uitzending 2: Maandag 21 maart 2011 om 19:25

Marion Lutke test Henk Schiffmacher op duurzaamheid. Intussen bereidt topkok Albert Kooy heerlijke Brabantse Kalfsniertjes voor Henk.
Gadget: Wekker op Water
Bron: TV-gadget in Melk en Honing

Henk Schiffmacher raakt gefascineerd door de wekker op water die hij krijgt in het TV-programma Melk en Honing.

Als echte man wil Henk natuurlijk weten hoe zo'n ding werkt. Nou zo: je giet een beetje water in de hulsjes op de wekker. Het hoogwaardige en het laagwaardige metaal gaan reageren daardoor op elkaar en wekken stroom op. Je giet er nieuw water bij als de hulsjes halfleeg zijn of als de cijfers gaan vervagen. Dat is zo eens in de 2 weken. Dus geef je de planten water, neem je gelijk je wekker even mee.

Groene_Gadgets-Eemvisie

Jaargang 9 - 2010, nummer 3 - Groene Editie - Zakenmagazine voor Gooi & Eemland & Noord-West Veluwe

.
 .
 .
 .

 

.

 

.

 

.

 

.

 

.